Uravnoteženo korištenje obiju polutki mozga i kreativno učenje


Kreativnost je zanemarena vještina u formalnom učenju

Autor/Izvor: www.portalalfa.com

Objavljeno: 12.06.2011.

Printaj članak

Podijeli s prijateljima na:    


Ključne riječi:

Uravnoteženo korištenje obiju polutki mozga i kreativno učenje

U kojoj mjeri je kreativno učenje povezano s građom ljudskog mozga ?

 

Opterećeni smo stavom da je učenje isključivo analitičan i racionalan proces, da u učenju nema mjesta za emocionalnosti i intuitivnost. Prosječna odrasla  osoba koristi manje od 1% vlastitog potencijala  kreativnosti, učenja i pamćenja.


U kojoj mjeri je kreativno učenje  povezano s građom ljudskog mozga ?

Lijeva polovica ljudskog  mozga je zadužena za analitiku i racionalnost dok je desna  polovica mozga  zadužena za emocionalnost i intuitivnost. Prosječne odrasle osobe koriste  pretežno lijevu polovicu mozga u  procesu onoga što smatraju učenjem. Za razliku od njih, kreativne osobe imaju  šire poimanje učenja i  uravnoteženo koriste i lijevu i desnu polutku mozga. Istraživanja su pokazala da  svaka osoba  posjeduje isti potencijal desne i lijeve polutke mozga (R. Sperry). No, u kojoj mjeri će taj potencijal biti iskorišten ovisi o više čimbenika. Jedna od prepreka je  i uvjerenje da je učenje isključivo racionalan proces i da u učenju nema mjesta za intuitivnost.


Formalno učenje vs  neformalno učenje

Informalno učenje: maloj djeci predškolskog uzrasta učenje je igra i zabava.

Formalno učenje: ulaskom u  sustav obrazovanja, djeca najčešće prestaju shvaćati učenje kao igru i zabavu. Današnji  obrazovni  sustav fokusiran je na  formalno učenje, analitiku i racionalnost  dok je kreativnost u učenju zanemarena a intuitivnost  neprihvaćena.

Neformalno učenje: u odrasloj dobi, po završetku formalnog obrazovanja,  u okolnostima brzih i nepredvidivih promjena u krizom zahvaćenom okruženju,  mnogi   shvate  da ono što su naučili  kao đaci i studenti - niti će doživotno trajati,  niti će pokriti sva njima važna životna područja.  Zadnjih godina  među odraslom populacijom, sve je više prihvaćen  koncept cjeloživotnog učenja koji  afirmira učenje u svim životnim razdobljima. Na taj način se  afirmira i  neformalno učenja, koje se odvija neovisno od  formalnog obrazovnog sustava, van škola, fakulteta i centara za obuku.  Ono može biti organizirano  kroz aktivnost različitih društava/udruženja ili putem pružanja usluga koje služe kao nadopuna formalnom sustavu obrazovanja ili n.p.r. u vidu E-učenja.


Treći oblik učenja, informalno učenje, tek treba afirmirati

Još uvijek je široko rasprostranjena predodžba da je učenje samo ono što se odvija u formalnim obrazovnim institucijama, da učenje mora biti analitičko i racionalno i samim time „ozbiljno“,

da u učenju nema mjesta za kreativnost, da se intuitivno učenje ne može smatrati učenjem,

da  se ne može učiti kroz  „igru  i zabavu“…Takva vjerovanja su prepreka za afirmaciju informalnog učenja. A baš u  informalnim situacijama leži ogromna zaliha mogućnosti za usvajanje znanja. Učenje i podučavanje su uloge i aktivnosti koje se mijenjaju i razmjenjuju na različitim mjestima i u različito vrijeme, u obitelji, u slobodnom vremenu, u javnom životu i u mnogobrojnim svakodnevnim situacijama. Zbog toga bi informalno učenje u budućnosti moglo biti važan izvor inovacija u metodama učenja i podučavanja.

FUNBOX

Život 360 *Humor* Edumar * Mjerači

Dodaj RSS kanal RSS     Posjeti i naše stranice na: FB TW
web by Euroart 93
© 2010 SupraZdravlje. Sva prava pridržana.