PZZ liječničke ordinacije dobile zvjezdice - ali zašto ih skrivaju?


Autor/Izvor: SUPRA, Glas Slavonije 010613, HZZO priopćenje 250313

Objavljeno: 19.07.2013.

Printaj članak

Podijeli s prijateljima na:    


Ključne riječi:

PZZ liječničke ordinacije dobile zvjezdice - ali zašto ih skrivaju?

Više zvjezdica znači bolju uslugu liječnika, ali i manje pacijenata u jednom danu!

 

„Baš kao i hoteli i liječničke ordinacije su dobile  zvjezdice za kvalitetu“. Neee… ta usporedba doslovce nije na mjestu. Prvo, ne postoji obveza da  zvjezdice  budu istaknute  u čekaonici ili  ordinaciji pa ako to želite doznati, morate eksplicitno pitati. (Ako ih  skrivaju od korisnika/pacijenata – kome onda služe zvjezdice?). U hotelima, naprotiv, zvjezdice su istaknute na najvidljivijim mjestima i  naravno, na mrežnim stranicama. Zvjezdice su jedan od kriterija prema kojem odlučujete hoćete li odabrati taj hotel.

Drugo, koliko ste puta doživjeli  višesatno čekanje na recepciji hotela da dobijete sobu? A u čekaonici vašeg liječnika?

 

Treće, koji to hotel prima dvostruko više klijenata no što mu je kapacitet, pa na primjer, jednog gosta smjesti u  kupaonsku kadu a drugog na ležaj u  sobu?  Neka to u tržišnoj privredi napravi samo jednom - pritužbe nezadovoljnog gosta u medijima odbit će nove klijente ili će  tržna inspekcija pisati kaznu. Pa ako bi se takvo ponašanje nastavilo, hotel bi još u istoj sezoni bio prisiljen staviti ključ u bravu.

 

A naši lječnici obiteljske medicine?  Koliki im je „dnevni kapacitet“ a koliko pacijenata uistinu primaju. Pitajte svog liječnika a  komentare na tu temu redovito objavljuju i mediji.

“Kvalitetno dnevno možemo obraditi do 40 pacijenta, a sada ih redovito imamo oko 80” – kaže liječnica obiteljske medicine Monika Jeđud, iz osječkog Doma zdravlja.(Glas Slavonije 010613)

 

I tu je „kvaka“.  Novi način valorizacije rada liječnika obiteljske medicine – različiti  nivo zdravstvene usluge pomoću broja zvjezdica – zamišljen je s ciljem da se pacijentima pruži kvalitetnija usluga, ali će to imati za posljedicu  smanjenje broja pacijenta kojima se liječnik može posvetiti. Zaključak: uz isti broj liječnika obiteljske medicine, kvaliteta će porasti ali će se  količina (broj obrađenih pacijenata) morati smanjiti.

 

“ Ne znamo kako ćemo pacijantima reći da za njih nemamo vremena i da ih ne možemo primiti kad žele. HZZO bi ovu problematiku mogao riješiti tako da pacijentima ograniči broj mjesečnih dolazaka u ambulantu, jer mi sada imamo i pacijente koji dolaze tri puta tjedno, a nemamo ih pravo odbiti. Upravo je to razlog velikog priljeva pacijenata, ali i činjenice da se stvarno bolesnima ne stignemo dovoljno posvetiti - upozorava dr. Jeđud iz osječkog Doma zdravlja.(Glas Slavonije 010613)

 

Znate li koliko zvjezdica ima ordinacija Vašeg liječnika? Pitajte!

 

Od 1. travnja  2013.godine  HZZO je otvorio mogućnost ugovaranja  5  dodatnih usluga koje će se ordinacijama primarne zdravstvene zaštite plaćati  povrh ugovorenih glavarina Nešto od tih usluga su ordinacije nudili i do sada ali  je novost da se te dodatne usluge dodatno novčana stimuliraju.

 

Koje usluge označavaju zvjezdice:

(Izvor: priopćenje za medije  HZZO-a od 25.03.2013. Liječničke ordinacije dobivaju zvjezdicu za svaku dodatnu uslugu koju pružaju osiguranicima )

 

* Jedna zvjezdica znači da ordinacija ima savjetovalište za određene skupine bolesnika

(Napomena: ovo je nova i  još “neuhodana” usluga).

 

** Druga zvjezdica je za sudjelovanje tima u e‐zdravstvu (podrazumijeva za početak korištenje funkcija e‐ upućivanja, e‐naručivanja te potom  i svih ostalih e ‐ funkcija koje  će uvoditi HZZO).

 

*** Treća zvijezdice označava mogućnost naručivanje na pregled u ordinaciji (podrazumijeva postojanje sustava naručivanja pacijenata u određeni termin odnosno sustava planiranja i trijaže prihvata pacijenata)

 

**** Četvrta zvjezdice podrazumijevaju  uzimanje uzoraka za primarnu laboratorijsku dijagnostiku u ordinaciji.

 

***** Peta zvjezdica znači da je osigurana dostupnosti doktora za telefonske konzultacije (podrazumijeva osiguranje jednog dijela radnog vremena za telefonski kontakt sa pacijentom te je u definiranje sadržaja potrebno navesti termin u radnom vremenu  u rasponu od 1 sata u tijeku kojega je osiguran takav kontakt

FUNBOX

Život 360 *Humor* Edumar * Mjerači

Dodaj RSS kanal RSS     Posjeti i naše stranice na: FB TW
web by Euroart 93
© 2010 SupraZdravlje. Sva prava pridržana.