iDerma: tri studentice plasirale softver za liječnike-dermatologe


Autor/Izvor: SUPRA, Izvor:Banka 271112

Objavljeno: 26.07.2013.

Printaj članak

Podijeli s prijateljima na:    


Ključne riječi:

iDerma: tri studentice plasirale softver za liječnike-dermatologe

Ana Burica, Josipa Majić i Petra Milković - ukratko iDerma tim -  lansirale su inovativni softver koji liječnicima-dermatolozima u tržišom zdravstvu, omogućuje maksimalno  personalizirani pristup pacijentu.

Izvrsnost i talent dvadesetrogodišnjih studentica, inovatorica i poduzetnica  s postignućima na području  medicine i  industrije orijentirane zdravstvu, uočili su skauti Europske komisije koja ih je uključili - kao najmlađe ambasadorice - u kampanju „Hrvatska u Europskoj uniji, rastemo zajedno”.

 

U kampanji se naglašava kako se  „proširenje EU-a ne svodi samo na pravila i sporazume već da su važni  ljudi i njihova osobna iskustva u izgradnji veza, stvaranje poznanstava i prijateljstava te razvijanje razumijevanja”. Okosnicu kampanje čine istaknuti pojedinci kao što su znanstvenici M. Čančer i R. Vianello, atletičarka B. Vlašić, književnica S. Drakulić, režiser O. Sviličić, ekološki aktivist D. Segregur, glumica Z. Cvitešić,  dizajner M. Pavlović, akademski umjetnik Z. Vehabović  i  estradna umjetnica N.Stipčević.

 

Uz priznanje Europske komisije,  projekt  iDerma je  u 2012. godini bio naveden kao jedna od uspješnih poslovnih priča, a suosnivačice su pozvane kao izlagateljice tijekom Tjedna konkurentnosti za 2013. godinu koji je održan na Sveučilištu u Zagrebu.

 

Utemeljiteljice iDerme  objašnjavaju kako je svrha njihovog softvera zamjena zdravstvenog programa koji radi na načelu “univerzalnosti” nuđenjem individualno prilagođenih tretmana. One smatraju da su  bolesti kože u današnje vrijeme najčešće reakcija na stres te psihosomatske prirode. Zbog toga standardizirana, rutinska i više-manje mehanička dijagnoza u liječničkoj ordinaciji nije odgovarajući pristup. Umjesto toga, prioritet bi dermatolozima trebala postati izgradnja krajnje personaliziranog odnosa s pacijentom. Na toj točci se pojavljuje niša u koju uskače „big data“ trend kao ključni dio poslovne strategije iDerme.

 

iDerma softversko rješenje koje liječnicima specijalistima dermatologije - omogućava prikupljanje velikih količina informacija o pojedinom pacijentu -  te na taj način  kreiranje personaliziranog plana terapije, njeno praćenje kao i prognostiku na osnovi tih informacija. Sve to umjesto uobičajenog „one-size-fits-all„ pristupa, odnosno, rutinske i više-manje mehaničke dijagnoze koja se oslanja na uvijek  isti plan terapije s ponekim varijacijama. Tako se na primjer, otvara mogućnost  sustavne analize reakcija na OTC terapije i preparate…

 

Lojalnost je ono što vraća pacijenta istoj klinici te na taj način doprinosi profitabilnosti klinike u tržišnom zdravstvu a dermatologija je pored visokih marži i neosjetljivosti na recesiju, niša okarakterizirana iznimno lojalnim pacijenatima. Kreiranjem  platforme na kojoj će liječnik izgraditi kvalitetan i individualan pristup pacijentu te za uzvrat dobiti dugoročan i profitabilan odnos sa svojim pacijentima.

 

„Big data“ je po najširoj definiciji, općeniti porast dostupnosti i količine podataka. Ta činjenica za sobom vuče niz posljedica.Na primjer u području primijenjene genetike, u kojoj „ cutting-edge“ komercijalni labosi nude testiranje DNK za nasljedne bolesti i genetske defekte po cijenama pristupačnima širokoj javnosti.

 

Start-up  iDerma se temelji na iskorištavaju „ big data“  i  prognozi  njegov velikog  potencijala. Za tu svoju procjenu su utemeljiteljice iDerme našle potvrdu u činjenici da je  ljetno izdanje Stanford Medicine Magazine  bilo posvećeno isključivo temi „big data“ u medicini kao jednom od najplodnijih područja za komercijalnu primjenu….

 

„U dermatologiji će „big dana“ dobiti potpuno novu dimenziju uzmemo li u obzir činjenicu da će se sustavno pratiti sve reakcije na terapije i generalna stanja pacijenta. Pravi izazov će biti kako prikupljene podatke pravilno artikulirati te ih prezentirati liječnicima i pacijentima na jednostavan i razumljiv način. Želja iDerma tima je sistematično prikazati podatke i samim pacijentima, pošto je najveći broj njih gotovo uvijek zbunjen kompleksnošću dijagnoze i metrikama nalaza. Uz to, otvara se golema prilika iskorištavanja "big data" za nova klinička istraživanja: "big data", uz 3D print i umjetnu inteligenciju, predstavlja budućnost medicine“. ( „Banka“ 271112)

FUNBOX

Život 360 *Humor* Edumar * Mjerači

Dodaj RSS kanal RSS     Posjeti i naše stranice na: FB TW
web by Euroart 93
© 2010 SupraZdravlje. Sva prava pridržana.