HZZO konačno uvodi rad popodne: simbolika tog malog koraka


HZZO

Autor/Izvor: SUPRA

Objavljeno: 26.09.2013.

Printaj članak

Podijeli s prijateljima na:    


Ključne riječi:

HZZO konačno uvodi rad popodne: simbolika tog malog koraka

Tromi se monopolist (HZZO, u segmentu obveznog zdravstvenog) ipak polako počeo okretati korisnicima

 

Ovih se dana moglo pročitati ili čuti u medijima: Konkurencija uzela HZZO-u solidan dio tržišnog kolača. CZO već ima 100.000 polica,  BASLER više od 10.000 (segment  dopunskog zdravstvenog osiguranja)...

Nedugo nakon toga evo iznenađenja: šalteri  HZZO-a radit će i popodne!  Taj mali organizacijski pomak ima veliko značenje u poimanju pristupa klijentima. Tromi monopolist (u segmentu obveznog zdravstvenog) ipak se  polako počeo okretati korisnicima. Na svojim je mrežnim stranicama HZZO  objavio „Obavijest osiguranicima“ :

Uredi HZZO-a u Splitu, Zadru, Šibeniku, Dubrovniku i okolici uvode produljeno radno vrijeme srijedom od 8 do 19 sati.

Uredi HZZO-a u  Rijeci, Gospiću, Pazinu, Crikvenici, Labinu, Opatiji, Otočcu, Poreču, Puli, Rovinju i Umagu uvode produljeno radno vrijeme utorkom  od 8 do 19 sati.

Ured HZZO-a u Zagrebu-Klovićeva 1,  uvodi  produljeno radno vrijeme srijedom od 8 do 19 sati.

Uredi HZZO-a u Osijeku, Vinkovcima, Slavonskom brodu, Virovitici i Požegi uvode produljeno radno vrijeme utorkom  od 8 do 19 sati, kako bi osigurane osobe mogle  riješiti sve potrebne poslove...  „na šalteru“.

Dugi je niz godina „šalter u zdravstvu“ bio omraženi simbol za „malog čovjek u raljama velikog sustava“. Šalter  je nedvosmisleno postavljao barijeru, dijelo nas na „njih“ (koji nam pružaju uslugu) i na „nas“ (koji uslugu trebamo i po sili zakona je moramo plaćati u vidu prisilnih doprinosa za obvezno zdravstveno osiguranje a „njih“  koji te novce troše nije nimalo briga jesmo li mi zadovoljni njihovom uslugom ili ne).


Dakle  taj „šalter" s ponegdje zamagljenim, staklenim vratašcima koja se kliznim mehanizmom odškrinu tek toliko da bi se prihvatila uputnica i eventual­no dao neki suvisli odgovor na vaše uporno inzistiranje, postala su objekt moje najveće netrpeljivosti. Kontaktirala sam mnoge osobe iz  moje blizine koje su putovale svije­tom i manje više svi su izjavljivali da se ne sjećaju nikakvih šaltera.

Ti šalteri  nedvosmisleno postavljaju  granicu, dijele nas na njih i na nas;  na njih koji nam pružaju uslugu i na nas koji ju trebamo. U kulturnom svijetu to bi nazvali  „diskriminacijom", a kod nas je to prihvatljivo. I sretni smo kada nam tajnoviti  „šalterski službenici" naj­češće preko volje izdiktiraju pone­kad nejasne službene upute i još se s čuđenjem pitaju zašto se nerviramo…“ (Jasna Lesički, časopis Senior 260311).

Bogu hvala, vremena se mijenjaju. Samo 2 mjeseca nakon ulaska Hrvatske u EU, natjecanje   u segmentu zdravstvenog osiguranja počinje rušiti „šaltere“ u zdravstvu. (Podsjetimo, jedno od najvećih dostignuća EU je stvaranje unutrašnjeg tržišta i 4 slobode na kojima je ono utemeljeno: kretanja robe, ljudi, usluga i kapitala te princip konkurencije.)

 

Kao podsjetnik na – olovna „šalterska“ vremena koja su iza nas - donosimo komentar čitatelja Nikole  Firšta  nezadovoljnog postupanjem HZZO-a u vezi sa zamjenom kartica korisnika dopunskog osiguranja. Njegova je pritužba objavljena u Večernjem listu prije 3 godine:

„REAGIRANJA čitatelja: Zbog problema s karticom HZZO-u poklanjam preplaćeno

Zbog promjene ustaljenog načina komuniciranja s korisnicima dopunskog osiguranja, a nepravodobnim i nerazumljivim informiranjem korisnika, zakasnjela je zamjena kartica za velik broj korisnika.

Nema problema, svi osiguranici koji nemaju valjanu karticu, a osigurani su, mogu dobiti povrat uplaćenoga, ali...

Za povrat je potrebno otići u Pravnu službu HZZO-a, popunit obrazac za povrat, predati ga na odobravanje, provjeravati je li i kada će biti odobreno, pa onda negdje, valjda, podići novac. Naravno da sam ja, a vjerojatno i neki drugi, odustao od 'procedure' i poklonio HZZO-u preplaćeno. Za uplatu je procedura bila znatno jednostavnija, zar ne?", piše čitatelj Nikola Firšt u svojem e-mailu. (Večenji list 131010)

FUNBOX

Život 360 *Humor* Edumar * Mjerači

Dodaj RSS kanal RSS     Posjeti i naše stranice na: FB TW
web by Euroart 93
© 2010 SupraZdravlje. Sva prava pridržana.