Kako je započeo tržišni rat za kupce dopunskog zdravstvenog osiguranja


Izvor: HZZO

Autor/Izvor: SUPRA

Objavljeno: 11.09.2013.

Printaj članak

Podijeli s prijateljima na:    


Ključne riječi:

Kako je započeo tržišni rat za kupce dopunskog zdravstvenog osiguranja

Dopunsko zdravstveno: HZZO prisiljen učiti o tržištu - kako zadržati klijente, kupce polica dopunskog zdravstvenog

 

Na zadovoljstvo mnogih kupaca dopunskog zdravstvenog osiguranja, tržište je prisililo HZZO da se suoči s konkurencijom te  počne učiti o tome kako zadržati klijente. Njih  nižim cijenama i susretljivošću preotimaju CZO, BASLER osiguranje Zagreb i drugi.

U kolovozu su se u medijima pojavile dvije vijesti koje su uzdrmale HZZO.

Prva je vijest glasila da  -  nepuna 2 mjeseca nakon ulaska Hrvatske u EU - Europska komisija zabranjuje HZZO-u prodaju dopunskog zdravstvenog osiguranja  te da HZZO smije voditi isključivo i jedino obvezno zdravstveno osiguranje. Kao što je poznato, HZZO je monopolist u segmentu obveznog zdravstvenog osiguranja (država zakonom prisiljava građane na plaćanje zdravstvenog doprinosa). Kada je prije nekoliko godina uvedeno dopunsko zdravstveno osiguranje, HZZO-u su po inerciji,  „u krilo pali“ klijenti dopunskog zdravstvenog osiguranja.

Druga je vijest glasila da je konkurencija HZZO-u  “preotela“ dobar dio klijenata dopunskog zdravstvenog osiguranja. Primjerice, CZO je objavio podatak da ima već 100.000 polica zahvaljujući  uspješnoj ljetnoj reklamnoj kampanji putem portala Dosi. hr,  koji je kod Hanfe re­gistriran kao akviziter, od­nosno preprodavatelj poli­ca CZO. A oglasilo se i BASLER osiguranje Zagreb s informacijom da ima više od 10.000 polica u segmentu  dopunskog zdravstvenog osiguranja.

Nakon uspješne dosi.hr kampanje CZO-a i (dez)informacije da  EK zabranjuje  HZZO-u prodaju dopunskog zdravstvenog, u HZZO- su se trgnuli. Uspavani dugogodišnjom monopol-pozicijom (u segmentu obveznog zdravstvenog osiguranja), HZZO-vci su se po prvi put našli pred izazovom kako zadržati svojih  2, 3 milijuna (u segmentu dopunskog zdravstvenog osiguranja),

 

Kronologija – kako je započeo tržišni rat  za kupce dopunskog zdravstvenog osiguranja

Srpanj i kolovoz  2013.: CZO (Croatia zdravstveno osiguranje) je putem portal Dosi.hr - prvog web shopa za osiguranja – predstavio ekskluzivnu ponudu kojom se popularizira polica dopunskog osiguranja.  Promidžbeni tekst glasi: „Niste se još odlučili na kupnju dopunskog zdravstvenog osiguranja? Dobro je da niste. Stigla je prava akcija za vas, akcija kojom možete uštedjeti čak 660 kuna godišnje u odnosu na dopunsko osiguranje HZZO-a, koje je do sada dominiralo Hrvatskom.“  Direktorica službe za pro­daju CZO-a Marijana Hržić daje izjavu da je premašena  brojka od 100.000 osiguranika  za dodatno, do­punsko i kombinaciju do­datnog i dopunskog  zdravstvenog osigu­ranja

 

23. kolovoz  2013.: HZZO u službenom Priopćenju demantira tvrdnju da je Europska komisija od HZZO-a tražila da ukine prodaju dopunskog zdrav­stvenog osiguranja. Između redaka se može pročitati kako HZZO smatraju da se radi o podmetanju konkurencije: „HZZO nije primio nikakav nalog Europske komisije da mora odustati od ugovaranja polica dopunskog zdravstvenog osiguranja kako to navode pojedine dnevne novine i internetski portali. Radi se o netočnoj i neprovjerenoj informaciji koja bi mogla bespotrebno uznemiriti 2 milijuna i 370 tisuća naših osiguranika, vlasnika police dopunskog osiguranja“….Nakon toga ravnatelj Varga  istupa i ponavlja u medijima: „EU se ne miješa u način na koji će Hrvatska organizirati financiranje svog zdravstvenog sustava. Nisu  točni ni napisi  da je EU takvo što tražio od Slo­venije kad je pristupala EU. Jedini zahtjev koji je Unija imala u tom smjeru bio je da se skine zakonska stavka kojom se raspoređuje dobit tih osiguravajućih društava jer se do tada 50%  do­biti moralo vraćati u cijenu premije, da bi ona bila što niža. EU je Slovencima re­kao da je to netržišno te da i dobrovoljno zdravstveno osiguranje mora imati jednake uvjete poslovanja kao i sva ostala neživotna osiguranja, poput automobilskih.“ (Večernji list  070913)

 

06. rujan 2013.: BASLER osiguranje Zagreb s nešto više od 10.000 osiguranika  lansira  ponudu dopunskog zdravstvenog osiguranja po cijeni od 75 kuna mjesečno (bez pokrivene B liste lijeko­va), odnosno   90 kuna mjesečno (incl. B lista lijekova).

 

06. rujan 2013.: HZZO-ovo  Upravno vijeće  do­nosi odluku o jedinstvenoj cijeni dopunskog zdravstvenog osiguranja od 70 kuna mje­sečno ili 840 kuna godišnje. Dosadašnji cjenik HZZO-ove  polica dopunskog zdravstvenog  je  bio  50 i 80 kuna za umirovljenike, te 80 i 130 kuna za zaposlene, ovisno o tome da li im je  plaća niža ili viša od 5108 kuna. Novi cjenik HZZO-a bi trebao bi  biti u primjeni od 1.listopada i iznosi jedinstvenih 70 kuna mjesečno za sve osiguranike. Time se ukida  diskriminacija kupaca dopunskog zdravstvenog osiguranja. Ujedno se nastoji pridonijeti pozicioniranju zdravstvenih usluga  kao kategorije odvojene od socijalne skrbi putem koje se treba davati potpora  potrebitima.

 

07. rujan 2013.:HZZO uzvraća udarac i daje prijavu Hanfi protiv CZO-a. Naime, HZZO smatra da su se tijekom ljetne kampanje - koju je konkurentski CZO vodio  putem web shopa  Dosi.hr -  po­javile neke zakonske nepra­vilnosti pa su povezane na­pise iz dnevnih novina službeno poslali Hanfi. "Dosi.hr je kod Hanfe re­gistriran kao akviziter, od­nosno preprodavatelj poli­ca, a u nekim su medijima iznosili netočne podatke o našim policama pa smo te tekstove poslali da se vidi ima li nepravilnosti“ - otkrio je ravnatelj HZZO-a Siniša Varga Večernjem listu od 7. rujna.

FUNBOX

Život 360 *Humor* Edumar * Mjerači

Dodaj RSS kanal RSS     Posjeti i naše stranice na: FB TW
web by Euroart 93
© 2010 SupraZdravlje. Sva prava pridržana.