Kako u odgoj djece uključiti zdrav stil življenja?


Autor/Izvor: Akcijski plan prevencije prekomjerne tjelesne težine unaprjeđenja tjelesne aktivnosti u Gradu Zagrebu

Objavljeno: 12.06.2011.

Printaj članak

Podijeli s prijateljima na:    


Ključne riječi:

Kako u odgoj djece uključiti zdrav stil življenja?

Kako svladati prepreke koje pred roditelje postavlja suvremeni način života i pronaći vremena i energije za usvajanje pravilnih prehrambenih navika i zdravog stila življenja?

 

Kako uskladiti kronični nedostatak vremena, preopterećenost roditelja i potrebu razvijanja zdravog životnog stila? Roditelji su  djeci  prvi uzor. Zato je važno  zajednički usvajati  zdrave navike (pravilna prehrana, tjelesna aktivnost). IZVOR***Akcijski plan prevencije prekomjerne tjelesne težine i unaprjeđenja tjelesne aktivnosti u Gradu Zagrebu „Navike promijeni, zdravlje pokreni!“Prezaposleni roditelji pod teretom egzistencijalnih briga, djeca angažirana mnogobrojnim školskim i vanškolskim aktivnostima, preskakanje obroka, fast- food, grickalice, obrok pred uključenim TV ekranom ... Kako svladati prepreke koje pred roditelje neminovno postavlja suvremeni način života i pronaći vremena i energije za usvajanje zdravih prehrambenih navika i zdravog stila življenja? Evo nekoliko ideja !

Odaberite nedjelju i rezervirajte barem polovicu tog dana za zajedničku pripremu hrane koja uključuje elemente igre i druženja djece i roditelja. Na primjer, prvo mini zajutrak u krevetu a onda brunch u pripremu kojeg će biti uključena i djeca.

Pokažite svojim primjerom djeci kako pravilno jesti!  Žvačite polako, idealno bi bilo svaki zalogaj prožvakati 20 puta. Duže zadržavanje hrane u ustima stvara osjećaj sitosti i tako pojedemo manju količinu hrane.

Za vrijeme pripreme jela i samog obroka zaboraviti na žurbu, „prodike" i povišene tonove.

Isključite TV  dok se jede a najbolje bi bilo TV aparat i gadgete „prognati" što dalje od stola.

Povremeno (na primjer prvu nedjelju u mjesecu) uvedite u prehranu nove namirnice u malim količinama te ih kombinirajte s namirnicama koje dijete i roditelji vole jesti.

Nedjeljom na večer zajedno s djetetom priredite užinu koju ćete sutradan ponijeti u školu i na posao kako bi u „najduži dan u tjednu" unijeli mali podsjetnik na  zajednički nedjeljni obrok i obiteljsko druženje.

Za dane u tjednu: ako je Vaše dijete u višim razredima osnovne škole, naučite ga podgrijavati obroke koje ste pripremili dan ranije ili izvadili iz svog ili bakinog zamrzivača. Neka fast-food

Bude iznimka a ne redovita pojava.

Na što sve mislimo kad govorimo o „uvođenju novih namirnica u prehranu" ?
Uvođenje izvora masnoće s puno nezasićenih masnim kiselina a malo zasićenih masnih kiselina (na primjer maslinovo ulje, bućino ulje, repičino ulje).
 Uvođenje niskokaloričnih kolača od voća i povrća (npr. mrkve) umjesto konzumiranja slastica s bijelim šećerom
Uvođenje voća i povrća koje ranije nije bilo na vašem jelovniku
Uvođenje drugih vrsta mesa (kunić, janjetina) , ribe i morskih plodova uz ograničenje konzumiranja crvenog mesa (najčešće svinjetine i govedine).
Uz uvođenje novih namirnica u prehranu, ne smijemo zaboraviti na zdraviji način termičke obrade ( na primjer: više kuhanog, manje prženog u ulju).

Nekoliko ideja za uspješno uvođenje novih namirnica u prehranu
Veća je vjerojatnost da će vaše dijete brže prihvatiti novu i drugačiju hranu ako je ogladnjelo i ako je i ono samo bilo uključeno u pripremu obroka. Ili ako je dijete prethodno uživalo u nekoj drugoj zajedničkoj fizičkoj aktivnosti s jednim ili oba roditelja. Ako dijete ne prihvati od prve novu namirnicu...nemojte odustati ! Ponudite je više puta kako bi je dijete prihvatilo. Pri uvođenju nove namirnice, poželjno je da roditelji izbjegavaju ograničenja i izjave poput:
"Moraš sve pojesti ! Ako sve pojedeš, onda....!" Važno je da roditelji ne požuruju dijete za vrijeme jela. Roditelji trebaju osvijestiti svoj sustav vrijednosti i uvjerenja povezan s hranom. Najčešća „pogreška" koja se prenosi s generacije na generaciju je ona da roditelji hranu koriste kao sredstvo nagrade i kazne.


FUNBOX

Život 360 *Humor* Edumar * Mjerači

Dodaj RSS kanal RSS     Posjeti i naše stranice na: FB TW
web by Euroart 93
© 2010 SupraZdravlje. Sva prava pridržana.