Ljeto u gradu - kako smanjit znojenje?


Autor/Izvor: SUPRA

Objavljeno: 11.08.2015.

Printaj članak

Podijeli s prijateljima na:    


Ključne riječi:

Ljeto u gradu - kako smanjit znojenje?

Neugodan miris znoja u javnim vozilima i na mjestima na kojima cirkulira ve­liki broj ljudi - što pomaže? U nastavku „tips&tricks“ protiv znojenja i loših mirisa. Za vrijeme ljetnih vrućina, najviše si možemo pomoći i olakšati život mi sami, ako pripazimo što jedemo, pi­jemo, kako se oblačimo i kada se krećemo. Uz tuširanje i korištenje dezodorana - redovita higijena je  najučinkovitiji način  sprječavanja nastanka bakterija koje razgrađuju znoj i hrane se njime a što izaziva neugodan miris.  Pomoći može još i:  

  • par puta tjedno pazuha oprati mješavinom vode i alkoholnog octa. No, ne treba pretjerivati jer su ljudi koji se prečesto peru skloniji kožnim infekcijama i upalama. To jepovezano  s prirodnim antimikrobnim tvarima u znoju. Naime, znanstvenici s njemačkog Sveučilišta u Tuebingenu otkrili su jednu vrstu antimikrobnih proteina (dermici-dine), koji su neprestano aktivni. Dermicidine proizvodi zdrava koža, odnosno njene žlijezde znojnice,
  • nositi  prozračnu odjeća od prirodnih ma­terijala. Pamučna odjeća će vas puno manje grijati od sintetike Sintetika ni zimi nije neki izbor, ali je zato defini­tivno najgore što možete ljeti odjenuti na sebe,
  • nositi udobnu široku odjeću po mogućnosti svijetle boje. Uska odjeća nije dobar izbor za vruće dane,
  • minimalizirati stres - fizičko, ali i psihičko naprezanje dodatno potiču izlučivanje znoja. Djeca koja nisu ušla u puber­tet i stariji ljudi ne znoje se toliko i nemaju jako neugodan miris, jer im žlijezde koje izlučuju znoj još nisu počele raditi tj. rade smanjenim kapac­itetom,
  • piti nezaslađene biljne čajeve – primjerice čaj od žalfije koja je posebno korisna kod  problema znojenja i neugodnih mirisa,
  • piti pića s elektrolitima,
  • izbjegavati  kofein i alkohol koji potiče dehidraciju,
  • jesti hranu bogati kalcijem,
  • izbjegavati tešku, masnu hranu - što je hrana laganija, bogatija vodom, poput voća i povrća - to bolje,
  • izbjegavati jake začine koji  potiču znojenje,
  • smočite si hladnom vodom puls-točku i ručni zglob,
  • zamotajte mokrom ledenom krpom lice. Pritom treba paziti da se led na stavlja direktno na kožu jer je može oštetiti. Studija pokazuje da ovakvo hlađenje smanjuje temperature tijela za 3 stupnja.
  • u hladnjako držati  sprej boca s vodom  te njome povremeno prskati lice. I led može pomoći zadržati hladnoću u tijelu ali najbolje s vodom. No pritom treba paziti da voda nije prehladna, jer tijelo koristi više energije ako je voda jako hladna kako bi je približila unutarnjoj temperaturi tijela.
  • jesti  hranu koja „hladi“. Dobar izbor osvježavajuće hrane su lubenice i trešnje.
  • jesti česte i male obroke ili zalogaje koji sadrže hladno voće ili niske masnoće mliječnih proizvoda. Izbjegavati  vruću (kuhanu, pečenu) hrane.
  • losione i kozmetičke tonike preseliti iz toaletne torbice u hladnjak. Mnogima će dobro doći za premorene i natečene noge.
    • dajte kućnim ljubimcima također potrebna zaštita od dehidracije i topline.

FUNBOX

Život 360 *Humor* Edumar * Mjerači

Dodaj RSS kanal RSS     Posjeti i naše stranice na: FB TW
web by Euroart 93
© 2010 SupraZdravlje. Sva prava pridržana.