Od jeseni''pravilo sljedećeg dana'' ali zašto samo kod stomatologa?


Autor/Izvor: SUPRA

Objavljeno: 15.07.2015.

Printaj članak

Podijeli s prijateljima na:    


Ključne riječi:

Od jeseni''pravilo sljedećeg dana'' ali zašto samo kod stomatologa?

Od jeseni „pravilo slijedećeg dana“ i u Hrvatskoj ali samo kod stomatologa. Zubari će morati izdavati predračun a pacijent dobiva 24 sata da na miru odluči što želi i još važnije – što može platiti

 

Pravilo sljedećeg dana (»next-day rule«) uhodana je praksa u EU a obvezuje liječnika da prije početka terapije pacijentu sastavi ponudu s informacijom o tome što pokriva ugovoreno zdravstveno osiguranje a što mora platiti „iz džepa“. Uz ponudu s predračunom ide i detaljni plan terapije. Terapija, kaže to pravilo, ne smije započeti isti dan, kako bi pacijent imao dovoljno vremena proučiti plan liječenja s predračunom i donijeti najbolju odluku. Drugim riječima, pacijent dobiva 24 sata da na miru odluči što želi i još važnije - što si financijski može priuštiti (standard vs. nadstandard/luksuz u pružanju zdravstvenih usluga).

 

Predsjednik Povjerenstva za dentalnu medicinu Ministarstva zdravlja RH, Željko Rotim, obavijestio je javnost da državna zdravstvena administracija namjerava i u našoj zemlji uvesti  „pravilo slijedećeg dana“ kako bi se stalo na kraj sukobima pacijenata i zubara oko toga koje usluge pokriva obvezno zdravstveno osiguranje, a koje ne, i je li iznos koji pacijent plati u ordinaciji dentalne medicine opravdan. U iduća 2 mjeseca uvest će se tzv. „nova obveza doktora dentalne medicine da pacijentu prije početka radova pismeno izloži plan terapije s predračunom“ kako bi pacijenti znali na što imaju pravo kao osiguranici HZZO-a, a koje dodatne usluge, ako se na njih  odluče, moraju platiti i po kojoj cijeni.

 

Time će se otpasti optužbe pacijenata da su preplatili neku zubarsku uslugu ili da im je doktor neopravdano naplatio nešto što pokriva košarica dentalnih usluga na koju imaju pravo preko HZZO-a.

 

„To je način da zaštitimo pacijente, ali i raščistimo dvojbe oko toga na što pacijenti imaju pravo. Činjenica je da u dentalnoj medicini hrvatski pacijenti imaju najviša prava u regiji, a u vrhu smo i na razini Europske unije. U drugim državama košarica dentalnih usluga ograničena je određenim novčanim iznosom, a kod nas nema nikakvih ograničenja, pa je liječnik pacijentu koji 20 godina nije bio kod zubara dužan besplatno izliječiti sve zube i napraviti protetske nadomjestke“ izjavio je Rotim.

 

Dok se građani često žale da im zdravstveno osiguranje ne pokriva gotovo nikakav trošak zubarskih radova, u Ministarstvu zdravlja, naprotiv, tvrde suprotno. Svako stanje koje zahtijeva odlazak zubaru ima besplatnu varijantu liječenja koju pokriva HZZO, a usluge izvan osnovne košarice moraju se platiti. U slučaju sumnje da je zubar naplatio uslugu koju pokriva HZZO, kao što je čišćenje kamenca i poliranje zuba, pacijent s računom treba otići u HZZO i dobit će povrat novca.

FUNBOX

Život 360 *Humor* Edumar * Mjerači

Dodaj RSS kanal RSS     Posjeti i naše stranice na: FB TW
web by Euroart 93
© 2010 SupraZdravlje. Sva prava pridržana.