Prvi dan škole: obrazovni sustav ne potiče prirodno učenje


Autor/Izvor: SUPRA

Objavljeno: 7.09.2015.

Printaj članak

Podijeli s prijateljima na:    


Ključne riječi:

Prvi dan škole: obrazovni sustav ne potiče prirodno učenje

„Naš javni obrazovni sustav nedovoljno potiče prirodno učenje kroz radnju, igru. Inzistira se na učenju gomile gradiva samo na mentalnoj ra­zini iako iskustvom koje dolazi kroz igru, zamišljene situacije i igranje ulo­ga, prirodnije i lakše učimo i dolazimo do spoznaja - kaže dramska pedagoginja Ivana Marijančić, koja se bavi strukom koja u Hrvatskoj prosvjeti još nije naiš­la na potpuno razumijevanje. Samozaposlena je, živi „neuhljebljeno“, nije djelatnik u javnom obrazovnom sustavu… Vodi radonice u raznim sredinama. U privatnoj školi dr. Časla  već godinama odlično surađujem s broj­nim roditeljima koji i sami sudjeluju u aktivnostima svoje djece i koji razumiju da se  u kreativnosti  ne natječe, da se kreativnost  potiče i razvija.

No, dramska pedagoginja Ivana Marijančić ne radi samo s dje­com iz imućnih i sigurnih okolnosti, kao što su polaznici privatne škole dr. Časla. U petnae­stak godina Ivana je  radila s djecom iz različitih sredina pa i s djecom koja su bila socijalno i fizički ugrožena, sudjelovala u radu sa  zlostavljanima…

 

„Uvjeren sam da bi dramski odgoj u Hrvatskoj trebao postati sastavni dio odgojno-obrazovnog sustava pri uče­nju gradiva, poticanju kreativnosti, razvijanju socijalnih vještina ali i u edukaciji u situacijama zlostavljanja.“ – kaže Ivana.

 

Pozitivni efekti dramske pedagogije vide se u radu s ljudima svih uzrasta, kako djece tako  i odraslih.  Stoga Ivana vodi i radionice namijenjene  odraslima. U Zagrebu je to najčešće na Trešnjevki, u „Studio Kubusu Simone D. Palatinuš“. Nudi 18 različitih programa koje je kroz 170 edukacijskih radionica prošlo 2000 ljudi. Polaznici su uglavnom iz pro­svjetne struke, no ima ih i iz menadžerske i turističke stru­ke. Nakon treninga  poveća im se motivacija, otvoreniji su za izazove… Voditeljica posebno hvali polaznike svojih radionica iz redova djelatnika javnog obrazovnog sustavu koji u svoje slobodno vrijeme dolaze na radionice i plaćaju ih iz svog džepa.

„Treninge u Kubusu održavam subo­tama i nedjeljama. Nastavnici i odgajatelji dolaze u svoje slobodno vrijeme, sa­moinicijativno, ne čekajući da ih škole ili vrtići pošalju i plate im troškove. Te osobe ne čekaju da se promijeni sustav, da netko nešto odluči za njih ili im izda direktivu. Dolaze otvore­nog srca sa željom za mijenjanjem. Oni dolaze imajući u glavi svoj posao koji vole i koji žele unaprijediti, oživjeti, biti bolji edukatori i obogatiti učenje drugima. Oso­be koji mi dolaze na treninge istinski su pronositelji promjena“ -  govori Ivana.

 

Ivana Marijančić voli svoj poziv iako je to  struka koja u Hrvatskoj još nije naiš­la na potpuno razumijevanje. Zbog naziva „dramska pedagoginja“ mnoge u prosvjetnoj struci to asocira na pravljenje školskih predstava. No, dramski odgoj je puno šire područje, specifične igre koje u svije­tu pohađaju djeca, studenti i odrasli svih profesija kao sastavni dio osob­nog razvoja, jer pospješuju zapažanje i brzo reagiranje, spontanost, kreativ­nost i brzo odlučivanje.

 

A Ivanu su do dramske peda­gogije zapravo usmjerili roditelji. „Moji roditelji bili su vrlo angažirani smišljajući igre u kvartu za sve klince. Poticali su izražavanje i kreativnost, a ne ih sputavali.“ Kasnije je s Ivanom radila redateljica i dramska pedagoginja Zvjezdana Ladika. „ Nakon toga sam se nastavila educirati sama, išla putevima "neformalnog" učenja. Da sam prihvatila samo ono što obrazovni sustav službeno nudi, ne bih se mo­gla slobodno razvijati….“

FUNBOX

Život 360 *Humor* Edumar * Mjerači

Dodaj RSS kanal RSS     Posjeti i naše stranice na: FB TW
web by Euroart 93
© 2010 SupraZdravlje. Sva prava pridržana.