Mate Rimac u *kampanji promocije cjeloživotnog učenja 2015.


Mate Rimac

Autor/Izvor: Izvor*

Objavljeno: 29.09.2015.

Printaj članak

Podijeli s prijateljima na:    


Ključne riječi:

Mate Rimac u *kampanji promocije cjeloživotnog učenja 2015.

„Kada radite ono što volite, onda ne radite ni jedan dan u svom životu - igrate se i stvarate izvrsnost. Obrazovanje vam dođe kao nadogradnja, sami idete za time jer to želite, ne zato što vam to netko nameće!“

 

Državna Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO) povukla je dobar potez kada je ovogodišnjim promotorom cjeloživotnog učenja proglasila Matu Rimca (27), uspješnog mladog inovatora i poduzetnika te osnivača i direktora tvrtki za vozila visokih performansi na električni pogon Rimac Automobili. Priznanje za uspjeh tvrtke i rada Mate Rimca pristižu iz svijeta pa ga tako primjerice američki Bloomberg uvrstio u osobe 2012. godine a u domovini je 2014. odlikovan  Redom Danice Hrvatske s likom Nikole Tesle.


Mate se rodio 1988. u Livnu. Već kao srednješkolac se istaknuo inovacijama s kojima je pobjedio na državnoj i županijskoj razini natjecanja elektrotehničara i inovatora. Maturalni rad i prvi patentirani izum Mate je nazvao iGlove (zamjena za tipkovnicu i miš) a 2006. godine je s njim osvojio „Zlatno Teslino jaje“ (e-novation nagradu, za najbolji ICT proizvod u Hrvatskoj).

U natjecanje na svjetskoj razini  Mate se uključio uz  iGlove i drugi izum - Active Mirror System (sustav za uklanjanje mrtvog kuta u automobilima). Osvaja zlatnu medalju u Južnoj Koreji na natjecanju ISIE 2006., zlatnu i srebrnu medalju u Nürnbergu na natjecanju IENA 2006 i Genius Award 2006. u Budimpešti. Godinu dana kasnije uslijedile su  nagrade u Malejziji, Švicarskoj i Hrvatskoj.

2007. godine Mate upisuje studij ekonomije poduzetništva na veleučilištu Vern  te već kao brucoš pobjeđuje u Business Plan Contestu i osvaja novčanu nagradu sa najboljim poslovnim planom - za komercijalizaciju vlastitih prethodnih izuma.

S tim novcem Mate kupuje stari trkaći auto koji je proizveden 2 godine prije njegovog rođenja (BMW E30 323i, 1986. godište) i uključio se u automobilska natjecanja. Nakon što je benzinski motor tokom jedne utrke eksplodirao, Mate je donio odluke o spojanju hobija i posla. Svoje će dvije strasti - automobile i tehnologiju- postepeno pretvoriti u respektabilan biznis s električnim autima, najprije kroz „garažno poduzetništvo“ u roditeljskom domu a od 2009. godine kroz tvrtku „Rimac Automobili“ te od 2013. godine  kroz još jednu tvrtku“Greyp Bikes“ za proizvodnje visokotehnoloških dvokotača.
 
Kada je počeo razvijati vlastitite automobilske komponente, Mate ih je mogao testirao jedino tako da sam vozi drift i drag utrke. Naime, svi oblici motosporta imaju restrikcije i pravilnike koji se odnose na motore sa unutarnjim izgaranjem pa su jedine utrke na kojima je Mate mogao testirati vlastite komponente bile drag (utrke ubrzanja) i drift (utrke s proklizavanjem stražnjim krajem). Nakon svake utrke Rimac je automobil unaprijeđivao da bi na  street-raceu 2011. godine u Velikoj Gorici njegov električni BMW  pobjedio i na taj način postao jedan od najbržih automobila u regiji. Iste godine je s tim automobilom srušio 5 FIA i Guinnessovih rekorda za najbrže ubrzavajuće električne automobile.

S naumom razvoja i proizvodnje najnaprednijih električnih sportskih automobila na svijetu. 2011. godine je Rimčev Concept_One predstavljen na najvećem sajmu automobila u Frankfurtu. Početkom 2013. godine je prvi primjerak automobila isporučen što ga čini prvim automobilom koji je Hrvatska kao država proizvela i izvezla. Rimčeva se tvrtka s vremenom razvila u inženjersku i proizvodnu tvrtku koja uz vlastite automobile, razvija i proizvodi razne automobile i prototipe za druge, prvenstveno automobilske tvrtke. (Izvor: https://hr.wikipedia.org/wiki/Mate_Rimac)

 

O kamapanji „Tjedan cjeloživotnog učenja 28. 09-04.10. 2015“ čiji je ovogodišnji promotor Mate Rimac: 

*Tjedan cjeloživotnog učenja UNESCO-ova je inicijativa pokrenuta 1999. godine, a svake godine obilježava se u cijelom svijetu kako bi se senzibilizirala javnost za cjeloživotno učenje, promicala kultura učenja te potaknula osobna motivacija. U Hrvatskoj se  Tjedan cjeloživotnog učenja obilježava od 2007. godine u organizaciji Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih RH.  Ovogodišnja se kampanja provodi  pod sloganom „DOBRO JE UČITI“, te je usmjerena na prenošenje poruke o tome „da učenje omogućuje stjecanje znanja i vještina traženih na tržištu rada i bitno povećava zapošljivost; omogućuje uklanjanje jezičnih, tehničkih i drugih komunikacijskih prepreka te time proširivanje i produbljivanje vlastitog odnosa s drugim ljudima; omogućuje nadoknađivanje prethodno propuštenih prilika za obrazovanje; daje priliku za osobni razvoj te omogućuje veći doprinos vlastitoj zajednici i društvu u svim razdobljima života. Također, učenje i razvijanje građanskih kompetencija omogućuje aktivno sudjelovanje u društvu te učinkovito ostvarivanje i zaštitu vlastitih prava.“

 

Mate Rimac je u svojoj poruci o važnosti učenja istaknuo sljedeće:

“Kada radite ono što volite, onda ne radite ni jedan dan u svom životu - igrate se i stvarate izvrsnost. Obrazovanje vam dođe kao nadogradnja, sami idete za time jer to želite, ne zato što vam to netko nameće… U mom poslu tehnologija iznimno brzo napreduje. Da biste bile konkurentni, morate biti na samom izvorištu, ne samo biti ukorak, nego uvijek korak ispred, stvarati trendove. To znači biti najbolji u tome što radite. Najbolji možete biti samo svakodnevnim učenjem i usavršavanjem. Na taj način stvarate vrijeme za istraživanje novih tehnologije, stvari koje još nitko nije radio. To je naslađi dio posla!“ 

FUNBOX

Život 360 *Humor* Edumar * Mjerači

Dodaj RSS kanal RSS     Posjeti i naše stranice na: FB TW
web by Euroart 93
© 2010 SupraZdravlje. Sva prava pridržana.