Uz *Dan obitelji o Drugoj sinodi


Autor/Izvor: SUPRA

Objavljeno: 13.05.2016.

Printaj članak

Podijeli s prijateljima na:    

Uz *Dan obitelji o Drugoj sinodi

Uza sve  sociološke teorije o sekularizaciji modernog društva, nauk Crkve o obitelji i braku  i dalje budi veliki interes. Povodom *Dana obitelji donosimo osvrt na Drugu sinodu održanu prošle jeseni i prenosimo komentar Stjepka Bartulice, objavljen u kolumni Konzervativni kutak/Večernji list 20151031

 

Druga sinoda o obitelji (04.- 25.10.2015.) okupila je 300 kardinala, biskupa i svećenika. Rasprave na sinodi bile su najveći dosadašnji izazov za papu Franju, teži od birokratskih reformi u Vatikanu, jer pitanja pričešća i vjenčavanja razvedenih partnera, slobodne veze, homoseksualnost - zadiru u doktrinu i crkveni nauk. Promjene u životima sve većeg broja vjernika dovode  vrh Katoličke Crkve pod sve veći pritisak da djeluje a onda takve teme  izazivaju nemir među konzervativcima koji ne žele mijenjati ono što smatraju fundamentalnim dogmama.

 

Među sudionicima Druge sinode o obitelji postojale su znatne razlike u pristu­pu… Na jednoj strani je bila skupina oko njemačkog kardinala Waltera Kaspera koja je traži da se pastoralna praksa promijeni tako da se nađe  put kojim će se civilno razvedenima i ponovo vjenčanima omogućiti da žive u Crkvi i pridonose joj. S druge strane spektra su vjernici u Africi i Aziji i djelovima Europe i Amerike, gdje je Katolička Crkva konzervativnija pa je prije početka sinode 790.000 vjernika potpisalo protureformsku peticija kojom su  pozvali  Papu da "razjasni sve veću zbrku među vjernicima" tako što će isključiti otvaranje prema razvedenima i istospolnim zajednicama te da se "suprotstavi desetljećima dugoj seksualnoj revoluciji koju promovira savez moćnih organizacija, političkih snaga i masovnih medija i uporno rade protiv same opstojnosti obitelji kao temeljne jedinice društva".

 

No, Papa Franjo nije promijenio crkveno stajalište o obiteljskoj etici. On samo ne želi osuđivati ljude koje su životne okolnosti dovele u situaciju da žive u neskladu s crkvenim naukom jer sve veći broj katolika  u zemljama „zapadne civilizacije“ ima problema s poštivanjem zabrane pobačaja, upotrebe kontracepcije, predbračnog seksa, razvoda ili istospolnih odnosa.  K tome, papa Franjo  uvijek nastoji poticati otvorenu debatu o tome kako da Crkva bude što manje isključiva.

 

Na kraju Druge sinode o obitelji - iako su se neki bojali da će sinoda razvodniti nauk o obitelji,pa čak dovesti i do raskola - sinodski oci uspjeli su se dogovoriti. O tome je komentar napisao Stjepko Bartulica a mi u nastavku prenosimo dio njegovog teksta  objavljenog u kolumni Konzervativni kutak/Večernji list 20151031

 

„Dobri poznavatelji cijelog pro­cesa isticali su kako postoje razlike u pristu­pu između biskupa zapadnih zemalja, prije svega Njemačke, i ostat­ka svijeta. Naime, skupina okupljena oko njemačkog kardinala Waltera Kaspera tražila je da se pastoralna praksa promijeni tako da bi razvedene osobe, koje su ponovno civilno vjenčane, mogle pristupiti pričesti a da se prvi brak ne proglasi ništavnim.

 

Taj je prijedlog izazvao žestok otpor izražen u pismu 13 kardinala iz svih dijelo­va svijeta upućenom papi Franji na početku sinode o obitelji. Potpisnici pisma tražili su transparentniju proceduru te upozorili na opasnost da će sinoda, čija je glavna svr­ha potvrditi dostojanstvo braka i obitelji, biti usredo­točena samo na pitanje pastoralne skrbi za razvedene osobe.

 

Primjedba iz pisma 13 kardinala  o iskustvu liberalnih protestantskih zajednica zaslužuje nešto više pažnje.

 

Poznato je da su mnoge protestantske zajednice u želji da se ljudima prilagode napustile ključne odrednice kršćanskog nauka u pogle­du braka i obitelji. Pomirile su se s logikom razvoda i nisu ostale vjerne Kristo­vim riječima: "Što je Bog svezao, čovjek ne smije ra­stavljati." (Matej 19,6) . U 16.  stoljeću je Katolička crkva "izgubila" cijelu En­glesku zbog pitanja braka jer je papa Klement VII. odbio udovoljiti zahtjevu engleskog kralja Henrika VIII. da mu se poništi brak s Katarinom Aragonskom. Kroz stoljeća je po­stojao veliki pritisak da se crkve prilagode svijetu i "omekšaju" neka moralna pravila… ali čim su popustile, njihova je vjerodostojnost i duhovna snaga naglo pala. Protestantske crkve nisu se nikad oporavile tako da, primjerice, Velika Britanija danas ima više praktičnih katolika nego anglikanaca.

 

Upravo taj slučaj jasno po­kazuje do koje mjere Kato­lička crkva brani Kristov nauk i dostojanstvo braka...To je velika utjeha u vrijeme relativizma kada mnogi promatraju svako pitanje kroz prizmu moći i logike koja govori da se dobrom pripremom, lobiranjem i dovoljnim priti­skom može  ostvariti sva­ki cilj. Ali Katolička crkva ne funkcionira tako. Ona nije politička organizacija…. Crkva stalno traži nove na­čine da navijesti evanđelje ljudima, pa tako i onima koji se osjećaju marginaliziranima. Ona nudi svoje mi­losrđe, ali milosrđe u istini bez udovoljavanja svijetu…. „(Izvor: Stjepko Bartulica, kolumna Konzervativni kutak/Večernji list 20151031)

 

 

*Međunarodni  dan  obitelji - 15.05.2016.

proglasili su Ujedinjeni narodi 1989. godine, a u svijetu je prvi put obilježen 15. svibnja 1994. godine kao odraz značaja što ga međunarodna zajednica pridaje obitelji kao temeljnoj jedinici društva. Svake godine  raznim događajima obilježava ovaj dan  i osvješćuje činjenica  da je obitelj temelj današnjeg društva, da se iz obitelji i obiteljskog okruženja stvaraju ljudi sa svojim stavovima i uvjerenjima koja prenose i ugrađuju u širu zajednicu.

FUNBOX

Život 360 *Humor* Edumar * Mjerači

Dodaj RSS kanal RSS     Posjeti i naše stranice na: FB TW
web by Euroart 93
© 2010 SupraZdravlje. Sva prava pridržana.