Zaštita maloljetnika od reklama za nezdravu hranu i alkohol





Autor/Izvor: SUPRA
Objavljeno: 13.12.2016.
Ključne riječi:
Zaštita maloljetnika od reklama za nezdravu hranu i alkohol
Amandmani hrvatske zastupnice u Europskom parlamentu, Biljane Borzan, o zaštiti maloljetnika od agresivnog reklamiranja nezdrave hrane i alkohola – izglasani su prošlog četvrtka (08.12. 2016.) u Odboru za unutarnje tržište i zaštitu potrošača EP-a. Amandmani su u sklopu revizije Direktive o audiovizualnim i medijskim uslugama.
„Oglašavanje prema djeci mora biti u skladu s preporukama Svjetske zdravstvene organizacije (WHO). Alkohol je najčešći štetni proizvod kojem su djeca izložena - i to najviše djeca u dobi od 13 do 15 godina - jer se takvi oglasi pojavljuje u slikama, reklamama, video igricama i slično. Uz to, gotovo 40% djece u dobi do 12 godina je direktno izloženo reklamiranju nezdrave hrane, a četvrtina djece školske dobi je pretila“, kaže Borzan*.
Eurozastupnica Borzan izdvaja 3 najnovija postignuća nabraja najvažnije izmjene ključne u zaštiti maloljetnika od reklamiranja štetnih proizvoda poput alkohola i nezdrave hrane:
1. ograničavanje reklamiranja će se provoditi i na drugim medijima, dakle ne samo u televizijskim sadržajima, već i na servisima poput Youtubea.„Gledanje različitih video sadržaja na Internetu je u velikom porastu. Čak 5% glazbenih videa promovira alkohol, a 87% djece i adolescenata vraća se nekoliko puta pogledati video koji promovira alkohol ili duhanske proizvode.To je posebno zabrinjavajuće, pogotovo ako uzmemo u obzir da djeca do 12 godina ne znaju prepoznati reklamnu aktivnost u takvim sadržajima“, objašnjava Biljana Borzan.*
2. Biljana Borzan je u svoje amandmane uključila i žalbe roditelja (prema izvješću pravobraniteljice za djecu) kako je potrebno strože kontrolirati reklamiranje u tzv. prime timeu. Zabranu od 20% reklamnog sadržaja u prime timeu, Europski parlament je sada proširio na 20% u bilo koje vrijeme dana.
3, Hrvatska europarlamentarka naglašava zadovoljstvo zbog činjenice da vidljiv značajan napredak u izgradnji kvalitetnog zakonodavnog okvira na razini EU u segmentu zaštiti od reklamiranja štetnih proizvoda poput alkohola i nezdrave hrane. Naime, pojedine su države, u sklopu mjera štednje, smanjile sredstva za nacionalno reguliranje takvog reklamiranja i to s 2,9% na 1,9 %.
„U Europi je je više od pola stanovnika pretilo, a velik dio ih pati od bolesti povezanih s alkoholom. Unatoč tome, pojedine države članice su smanjile nacionalna sredstva za reguliranje reklamiranja. Upravo zato je važno da postoji kvalitetan zakonodavni okvir na razini EU“. (*Izvor:www.biljanaborzan.eu)
Podsjetimo, eurozastupnica iz redova SDP-a, liječnica Biljana Borzan, ljetos je postala izvjestiteljica Europskog parlamenta za pitanje o bacanju i sigurnosti hrane.