Dan braka*: u Japanu cvate biznis unajmljivanja supružnika,obitelji


Autor/Izvor: SUPRA

Objavljeno: 8.02.2019.

Printaj članak

Podijeli s prijateljima na:    


Ključne riječi:

Dan braka*: u Japanu cvate biznis unajmljivanja supružnika,obitelji

Visokorazvijene zemlje karakterizira sve rjeđe i sve kasnije stupanje u brak. K tome, stope razvoda ponegdje premašuju 70 %. Zbog sve duljeg životnog vi­jeka, fokusa na poslovnu ka­rijeru,  povećanja standarda i socijalne sigurnosti, institucija braka i obitelji došla je pod pri­tisak. I dok je samački život u prošlom stoljeću bio rijetkost, neželjena situacija i pro­blem, danas je obratno pa je tako jedan od izraže­nijih trendova 21. stoljeća upravo porast samačkog života. Predviđa se kako će vremenom samci po­stati najčešćom kategorijom ku­ćanstava u bogatim državama.


Ipak, mnogi ne žive kao samci svojevoljno, već spletom okol­nosti. Tu su situaciju uočili japanski poduzetnici pa sada u Japanu niču kompanije koje upošljavaju ško­lovane glumce kako bi privre­meno  ili  na dulje vrijeme, glumili članove obitelji i partnere ljudima koji su takvo društvo voljni platiti.

 

Mi smo u Lijepoj našoj još poprilično patrijahalni,  takve su nam situacije uglavnom poznate s filmskog platna, no  Japanci su tu uočili tržišnu nišu i dobru poslovnu priliku:

  • neudanoj poslovnoj ženi za blagdane i obiteljske svečanosti dobro bi došao muškarac, koji bi spriječio  roditelje i okolinu u ispitivanju ima li ikoga na vidiku za udaju.
  • samohranoj majci, čiji je školarac žrtva bulinga, dobro bi došao za­mjenski otac, koji bi ga dovodio u školu.
  • odbačenom mladiću kojega bivša zove na  „vjenčanje iz snova s boljom prilikom“, dobro bi došla atraktivna i šarmantna pratilja,
  • razvedenom muškarcu, pozvanom na večeru sa svojim nadređenima radi raz­govora o promaknuću, dobro bi došla zamjenska supruga,
  • onima čiji su profili na Facebooku i Instagramu preoskudni, dobro bi došla ekipa koja bi glumila nji­hove zgodne prijatelje i prijatelji­ce na atraktivnim turističkim destinacijama.

Najpoznatiji japanski servis  takve vrste  je "Obi­teljska romansa" poduzetnika Ishiija Yuichija koji je u intervjuu New Yorkeru objasnio porijeklo naziva svoje kompanije. Tvrtka je imenovana  prema eseju Sigmunda Freuda "Obiteljska romansa neurotika" (1909.) o djeca koja su razvila čvrsta uvjerenja kako njihovi roditelji nisu biološki već su to glumci koji samo glume uloge roditelja.

 

Japanski je poduzetnika  u spomenutom  intervjuu  iznio niz zanimljivih detalja:

  • "Obi­teljska romansa" upošljava stotine profesionalnih glumaca - od djece pa sve do stogodišnjaka - koji su spremni odi­grati bilo koju ulogu u životima, na sprovodima, vjenčanjima ili putovanjima, za bilo koga u Japa­nu kojem je privremeno potreban član najuže obitelji.
  • jedan glumac smije igrati ulogu u najviše 5 obitelji, jer je to jako iscrpljujuć posao. Naime, klijenti su izuzetno zahtjevni i traže "idealnu" kćer, sina, muža, suprugu, oca ili majku, a takvu je ulogu vrlo teško igrati dulje vrijeme, za više ljudi. U svaku se ulogu – baš kao i u filmu - glumci mora­ju dobro uživjeti, temeljem želja naručitelja koje su pre­cizirane u vrlo opsežnom upitniku, a uključuju čak i zajednička sjećanja na prošle dane.
  • najniža satnica za najam člana obitelji (glumca) je 50 dolara. No, glumci vrlo često nastav­ljaju igrati uloge za naručitelje i bez honorara, jer se među njima nakon nekog vremena razvije istinska povezanost, koje se više nisu spremni odreći.

U nastavku su neke od bizarnijih uloga glumaca zaposlenih u „Obiteljskoj romanci“ :

  • predstavljanje zamjenske "bebe-unuka" jednom starcu na samrti, jer je termin za porod pravog unuka bio nekoliko mjeseci kasnije pa je postojala bojazan da starac neće dočekati pravi porođaj.
  • žena oboljela od anoreksije angažirala je glumca za ulogu supruga koji će pred njom jesti goleme koli­čine hrane, što ju je smirivalo.
  • prevareni suprug zahtijevao je susret s drugim muškarcem, želeći se obračunati. Umjesto s ljubavnikom, supruga je organizirala susret s glumcima iz „Obiteljske romance“.  Glumac se prerušio u člana poznate japanske bande Yakuza, a s njim je došla i žena koja je glumila njegovu borbenu suprugu. Ispričao se mužu svoje klijentice, a ovaj ga se nije usudio napasti, čime je izgladio situaciju.
  • organizacija lažnog heteroseksualnog vjenčanja za klijenta koji je homoseksualac, kako bi umirio roditelje.

(Izvor: New Yorker; Večernji list 20180811 kolumna I. Rudana)

 

 

 

*Svjetski dan braka (World Marriage Day)  10.02.2018.

Obilježava se druge nedjelje u veljači. Posvećen je bračnom paru, mužu i ženi kao stupu obitelji, koja je temelj društva. Ljubiti odnosno voljeti jedno drugo  je  svakodnevna odluka – jednostavna, zahtjevna, ispunjujuća…U vizualu Dana braka su 2 svijeće koje simboliziraju muža i ženu, podsjećajući da su kao bračni par pozvani da budu svjetlo u svijetu. Par je spojen srcem koje pokazuje da je ljubav snaga koja čuva bračno jedinstvo, pojačava spremnost za darivanje života te nadahnjuje druge na vjernost i jedinstvo. Svjetskom danu braka je Papa Ivan Pavao II. podijelio  svoj apostolski blagoslov 1993. godine  a u  Hrvatskoj se  obilježava od 2009. godine. (IZVOR: katolici.hr )

FUNBOX

Život 360 *Humor* Edumar * Mjerači

Dodaj RSS kanal RSS     Posjeti i naše stranice na: FB TW
web by Euroart 93
© 2010 SupraZdravlje. Sva prava pridržana.