Odabir sporta ovisno o području nedostatka samopouzdanja


Bigsale

Autor/Izvor: DM Active Beauty 0310

Objavljeno: 1.09.2011.

Printaj članak

Podijeli s prijateljima na:    


Ključne riječi:

Odabir sporta ovisno o području nedostatka samopouzdanja

Kad se bavimo sportom, vježba se i samopouzdanje.

 


Na treningu pred sebe postavljamo cilje­ve i otkrivamo kako svoje nedostatke pretvoriti u svoje prednosti. To nas  čini jačima, i mentalno, i fizički.

Jahanje pomaže da i u ostalim područjima života naučite uzeti uzde u svoje ruke

Događa li vam se da se šef, kolege... prema vama ponašaju arogantno i da vas gledaju s visoka? Odaberite sport u kojem ćete se i vi podignuti.  Prva lekcija u sedlu glasi: dajte znak da ste sigurni u sebe jer konji odmah osjete kada jahač nije sasvim siguran u ono što čini. Tada konj čini što je njega volja a jahač završi na leđima.
Trening s konjem razvija socijalnu kompetenciju i spo­sobnost neverbalne komunikacije, a oboje pomaže u  postizanju većeg samopouzdanja. Osobe koje i bez riječi zrače autoritetom, svojim će sugovornicima brže prenijeti ono što misle u bilo kojoj situaciji.
Osim toga, jahanjem jačaju  mišići kralježni­ce a upravo se jahači  prepoznaju po svom pravilnom i uspravnom držanju koje je sinonim za samopouzdanje.

Azijske metode vježbanja za više samokontrole(joga, tai-chi, taekwondo, kundalini-joga)

Ugledali ste privlačnu osobu za susjednim stolom, rado biste joj se pridružili  ali  nedostaje Vam samopouzdanja,  strah Vas je da ćete se zacrveniti, zamuckivati….Pomoći mogu azijske metode vježbanja. Na jogi,     tai-chiju ili    taekwondou vježba se osluškivanje i kontroliranje vlastitoga tijela, odnosno uspostavljanje moći nad vlasti­tim tijelom. Vježbanjem jačamo vjeru u sebe, jačamo samopouzdanje te time postajemo manje podložni drugim ljudima i teškim situacijama. Kundalini-joga obuhvaća posebne vježbe kojima se osloba­đamo unutarnjeg bijesa.

Sportovi za svladavanje dionica i ostvarivanje ciljeva(brdski biciklizam, planinarenje i skijaško hodanje)
Ako ste osoba sklona podcjenjivanju svojih mogućnosti…U jačanju samopouzdanja pomoći mogu sportovi kao što je brdski biciklizam, planinarenje i skijaško hodanje. Najvažnije je pri tome zacrtati određeni cilj jer će vas on tjerati na provjeru vlastite procjene te na eventu­alne ispravke po tom pitanju. Ako ste svla­dali uspon do sljedećeg vrha, automatski si postavljate pitanje jeste li trebali planirati veću dionicu? Odgovor je u većini slučaje­va - pozitivan.

Ekstremni sportovi. Nemojte se bojati stra­ha! (slobodni pad, canyoning, surfanje na ledu, hydro-speed ili ronjenje na dah
Nemate hrabrosti neljubaznu stjua­rdesu po drugi put pitati bi li vam mogla donijeti slušalice? Jamčimo vam da više nećete imati problema ako samo jednom probate skočiti s padobranom.

Psiholozi smatraju da ekstremni sportovi pomažu u otklanjanju straha - od-straha. Za svaku su vrstu stra­ha karakteristični osjećaj bespomoćnosti i nedostatak kontrole nad onime što se događa i ovi faktori često utječu na nas puno više od samog osjećaja straha. Spo­rtaši koji se bave ekstremnim sportovima unatoč strahu uče uspostavljati kontrolu nad opasnom akcijom te uče ograničavati opasnost. Tu se pokazano samopouzdanje u rizičnim situacijama mijenja kao i stav prema samima sebi te prema vlastitim sposobnostima. Isto tako je jako važno da vam proživljavanje ekstremnih situacija čini zadovoljstvo. Ako se nikako ne možete odvažiti na slobodan pad, bolje je da pro­bate canyoning, surfanje na ledu, hydro-speed ili ronjenje na dah.

Ples. Trening s ogledalom (latino ples, hip-hop, jazz dance, bollywood)
„Okreni se prema ogledalu, pogledaj svoje lice!" Ove su rečenice na satovima plesa sasvim uobičajene. Bilo da se radi o latino plesu, hip-hopu, jazz danceu ili bollywoodu. Uče napu­štati vlastitog sebe i kontrolirati emocije. Osobe koje treniraju ples okretnije su i gipkije te djeluju samouvjerenije čak i u svakodnevnim situacijama. Ples pozitivno djeluje na kr­vožilni sustav, jačaju se mišići, a hormoni sreće zaplesat će zajedno s vama. Isprika o dvjema lijevim nogama ne vrijedi: ako možete hodati, možete i plesati.

Penjanje. Egu daje krila
Dječji kampovi za penjanje već spada­ju u program podizanja samopouzdanja i timskog duha na kojima djeca ne samo da jačaju osjećaj za ravnotežu, tijelo i osjetilo opipa, već i socijalne sposobnosti. Djeca se potiču na samostalno procjenjivanje vlastitih sposobnosti te provjeravanje vla­stitih granica i mogućnosti. Tako se uče pozitivno odnositi s vlastitim strahovima. Osobito je djelotvorna „terapija penjanja" i to za sve dobne skupine tijekom koje se pod stručnim vodstvom provode vježbe penjanja koje jačaju pokretni aparat, snagu volje i duhovnu smirenost. Vertikalne tje­lovježbe podižu položaj ramena i glave pa se samim time poboljšava i držanje cijelog tijela. Osobe koje uzdignute glave pristupa­ju drugim ljudima, automatski djeluju kao da imaju više samopouzdanja. □

FUNBOX

Život 360 *Humor* Edumar * Mjerači

Dodaj RSS kanal RSS     Posjeti i naše stranice na: FB TW
web by Euroart 93
© 2010 SupraZdravlje. Sva prava pridržana.