Informalno učenje kao izvor inovacija u podučavanju


Autor/Izvor: SUPRA

Objavljeno: 12.06.2011.

Printaj članak

Podijeli s prijateljima na:    


Ključne riječi:

Informalno učenje kao izvor inovacija u podučavanju

Informalno učenje dobiva na značaju, formalno obrazovanje kroz institucije postalo je nedostatno i presporo

 

Formalno obrazovanje kroz institucije,  postalo je nedostatno i presporo. Ono što naučimo kao đaci i studenti - niti će doživotno trajati,  niti će pokriti sva naša važna životna područja.Zato se sve veći značaj pridaje  informalnom i neformalnom  učenju.

Nasuprot  formalnog obrazovanja  koje označava samo onaj segment  učenje organiziran unutar instutucija, informalno i neformalno  učenje je mnogo širi način usvajanja znanja i  vještina  u svim razdobljima čovjekova života  i u svim životnim okolnostima.

Informalno učenje
Informalno učenje  je  najstariji način usvajanja znanja i  vještina. Tako uče bebe i mala djeca ali  i odrasli. Informalno učenje se često odvija nesvjesno u komunikaciji s osobama iz okruženja. Na primjer svjesnim ili nesvjesnim  modeliranjem osoba iz  bliskog obiteljskog ili poslovnog kruga. Tinejđeri preuzimaju sustav vrijednosti ili samo oblikuju osobni fizički  image po uzoru na  n.p.r. njihove muzičke idole. Naučnici često nesvjesno preuzimaju mnoge oblike radnog ponašanja ili  korisne zahvate i vještine od  svojih majstora obrtnika kod kojih su na praksi. Djeca od svojih roditelja preuzimaju vrijednosti, ponašanja i vještine. Slično je i s   malim i velikim korporacijskim „igračima“ u poslovnom svijetu.U velikim gradovima kao što je Zagreb, Zavod za javno zdravstvo ili Gradski ured za zdravstvo kontinuirano organiziraju događanja  kojima je cilj da građani  informalno uče o usvajanju zdravog  životnog  stila za prevenciju bolesti… Bezbroj  je primjera informalnog učenja svuda oko nas . U  informalnim situacijama leži ogromna zaliha mogućnosti za usvajanje znanja. Zbog toga bi informalno učenje u budućnosti moglo biti važan izvor inovacija u metodama učenja i podučavanja.

Neformalno učenje 
Neformalno učenje  je ono koje se odvija neovisno od  formalnog obrazovnog sustava, van škola, fakulteta i centara za obuku.  Ono može biti organizirano  kroz aktivnost različitih društava/udruženja ili putem pružanja usluga koje služe kao nadopuna formalnom sustavu obrazovanja.

Cjeloživotno učenje, općeživotna  dimenzija učenja

Krizna vremenima traže aktivne osobe motivirane da rade na osobnom i stručnom razvoju. U okolnostima brzih i nepredvidivih promjena u okruženju,  na značaju dobiva  koncept cjeloživotnog učenja (LifeLongLearning) koji afirmira učenje u svim životnim razdobljima, od rane mladosti do starosti jer znanje koje usvojimo u školskim klupama, brzo zastarjeva. Na znaćaju dobiva i  “općeživotna  dimenzija učenja”  (LifeWideLearning)  koja  pored   institucionaliziranog afirmira i  druge oblike  učenje  u svim životnim okolnostima. Opće životno učenje pomaže nam da shvatimo da su učenje i podučavanje uloge i aktivnosti koje se mijenjaju i razmjenjuju na različitim mjestima i u različito vrijeme. Podsjeća nas da učenje može biti korisno i zabavno i da je učenje u obitelji, slobodnom vremenu, javnom životu i u svakodnevnim situacijama doista takvo.
Aktivan nastavak učenja i u zrelim godinama je neobično važan vid primjene cjeloživotnog učenja u praktičnom životu.

FUNBOX

Život 360 *Humor* Edumar * Mjerači

Dodaj RSS kanal RSS     Posjeti i naše stranice na: FB TW
web by Euroart 93
© 2010 SupraZdravlje. Sva prava pridržana.