12 godina "Bolonje", europskog sustava visokog školstva


Autor/Izvor: Deutsche Welle 0010

Objavljeno: 12.06.2011.

Printaj članak

Podijeli s prijateljima na:    


Ključne riječi:

12 godina "Bolonje", europskog sustava visokog školstva

Veća efikasnost i prolaznost ali "Bachelor studij zaglupljuje“, tipičan je komentara protivnika Bolonje

 

Mjerljiv je pozitivan utjecaj Bolonjskog procesa na efikasnost studiranja. Veći  broj studenata uspije polažiti godinu u roku jer su provjere znanja  u kraćim vremenskim razmacima a studenti  su usmjereni na intenzivnije i konzekventnije učenje.  Rezultat je veća uspješnost studenata i efikasniji visokoškolski obrazovni sustav prema kriteriju „prolaznost", odnosno  davanja "godine za godinom"

No, s druge strane,  studenti „nemaju vremena“  za  studentske poslove, bez kojih opet, nisu u mogućnosti  priuštiti si boravak na nekom fakultetu u inozemstvu u trajanju od jednog do dva semestra. A taj element  brisanja granica u visokom školstvu je, prije dvanaest godina u Bologni, bio jedan od prioriteta  Bolonjskog procesa.  

Izgradnja zajedničkog europskog sustava visokog školstva započela je u lipnju 1999. godine, u talijanskom sveučilišnom gradu Bologni. Ministri školstva iz 29 europskih zemalja potpisali su dokument  kojim je počeo tzv. Bolonjski proces.

Neosporan je i mjerljiv pozitivan utjecaj Bolonjskog procesa na efikasnost studiranja. Znatno se povećao broj studenata  koji  uspiju polažiti godinu u roku, prolaznost je veća te je  društveni novac koji se ulijeva u obrazovni sustav bolje iskorišten – što u vrijeme krize nije zanemariv benefit.

Protivnici ukazuju na nedostatke Bolonje:   “Bachelor studij zaglupljuje“ jedan je od tipičnih komentara stručnjaka, u ovom slučaju izrečen od strane profesora politologije Petera Grottiana, objavljenog  svojevremeno  u njemačkom tjedniku Zeit, a prenosi Deutsche Welle. Tamo gdje se nekoć mogao razvijati slobodni duh  akademske elite, prema mišljenju mnogih kritičara, danas se samo proizvode stručnjaci ograničeni na određena područja koji svoje duhovne i intelektualne kapacitete najčešće usmjeravaju prema samo jednom cilju – karijeri i što boljoj zaradi.Mnogi protivnici Bolonje kritiziraju i relativno oštro ocjenjivanje zbog kojeg mnogi studenti po završetku trogodišnjeg Bachelor studija jednostavno nemaju dovoljno dobre ocjene za nastavak studija, odnosno, za takozvani Master studij te tako postaju  “akademici drugog razreda” čime su im i šanse za bolje radno mjesto bitno smanjene.

FUNBOX

Život 360 *Humor* Edumar * Mjerači

Dodaj RSS kanal RSS     Posjeti i naše stranice na: FB TW
web by Euroart 93
© 2010 SupraZdravlje. Sva prava pridržana.